5. 12. 2024 - 27. hodina: Hospodářsky významné organismy. Poznáme hospodářsky významné zástupce ryb a ptáků. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str. 50 - 52.

3. 12. 2024 - 26. hodina: Hospodářsky významné organismy.  Budeme pokračovat v poznávání hospodářsky významných zástupců hub a hmyzu. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str. 48 - 50.

28. 11. 2024 - 25. hodina: Budeme pokračovat v prezentaci žákovských prací.

26. 11. 2024 - 24. hodina: Budeme pokračovat v prezentaci žákovských prací.

21. 11. 2024 - 23. hodina: Hospodářsky významné organismy. Napíšeme si test(13. - 21. hodina, mikroorganismy, bezobratlí a obratlovci v lidských sídlech, organismy člověkem pěstované a chované)Budeme prezentovat žákovské práce.

19. 11. 2024 - 22. hodina: Hospodářsky významné organismy.  Budeme opakovat na test (13. - 21. hodina, mikroorganismy, bezobratlí a obratlovci v lidských sídlech, organismy člověkem pěstované a chované).,Poznáme hospodářsky významné zástupce hub a hmyzu. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str.48 - 50.

14. 11. 2024 -  21. hodina: Organismy člověkem pěstované a chované. Chovaní živočichové. Poznáme různá plemena psů a koček. Poznáme charakteristické znaky šelem. Vysvětlíme si rozdíly mezi šelmou psovitou a kočkovitou. Učebnice str. 46 - 48.

 12. 11. 2024 - 20. hodina: Organismy člověkem pěstované a chované. Zadáme si zpracování projektu. Poznáme některé pokojové rostliny. Rozdělíme si je podle ozdobných prvků (květy, listy, plody) a podle vhodného umístění pro pěstování. Vysvětlíme si pojem hydroponie. Učebnice str. 44 - 45.

 7. 11. 2024 - 19. hodina: Obratlovci provázející člověka. Poznáme zástupce hlodavců. kteří jsou v nárocích na potravu konkurenti člověka. Vysvětlíme si pojem deratizace. Učebnice str. 43.

5. 11. 2024 - 18. hodina: Členovci v lidských příbytcích. Poznáme zástupce hmyzu a pavoukovců, kteří obývají lidské příbytky. Dozvíme se, čím se živí a jaký mají význam z pohledu lidí. Učebnice str. 42.

 31. 10. 2024 - 17. hodina: Cizopasný hmyz. Poznáme blechy, vši a cizopasné ploštice (štěnice). Vysvětlíme si pojem vnější cizopasník. Učebnice str. 41 - 42.

29. 10. 2024 - Podzimní prázdniny

 24. 10. 2024 - 16. hodina: Bezobratlí lidských sídel. Budeme zkoušet poznávání rostlin rumiště a okraje cest. Budeme pokračovat v učivu o ploštěncích a hlístech. Vysvětlíme si pojem vnitřní cizopasník. Učebnice str. 40.

22. 10. 2024 - 15. hodina: Bezobratlí lidských sídel. Budeme zkoušet poznávání rostlin rumiště a okraje cest. Poznáme zástupce ploštěnců (tasemnice bezbranná, způsob jejího rozmnožování a přizpůsobení k cizopasnému způsobu života) a zástupce hlístů (škrkavka dětská, roup dětský). Učebnice str. 40.

17. 10. 2024 - 14. hodina: Mikroorganismy. Plísně. Napíšeme si test t (8. - 12. hodina, okrasné parky, zahrady, sídliští zeleň, rumiště a okraje cest). Poznáme zástupce plísní a jejich účinek. Vysvětlíme si pojmy imunita a rozdíl mezi aktivní a pasivní imunizací. Učebnice str. 39.

15. 10. 2024 - 13. hodina: Lidská sídla. Mikroorganismy. Viry a bakterie.  Budeme opakovat na test (8. - 12. hodina, okrasné parky, zahrady, sídliští zeleň, rumiště a okraje cest), který si napíšeme 17.10.2024. Poznáme zástupce mikroorganismů - viry a bakterie. Vysvětlíme si jejich činnost a význam. Učebnice str. 38 - 39.

10. 10. 2024 - 12. hodina: Rumiště a okraje cest. Poznáme nejčastěji se vyskytující druhy rostlin těchto ekosystémů. Rozdělíme si je na léčivé rostliny, jedovaté rostliny a plevele. Učebnice str. 34 - 37.

8. 10. 2024 - 11. hodina: Živočichové našich parků, okrasných zahrad a sídlištní zeleně. Obratlovci. Poznáme nejčastěji se vyskytující druhy ptáků v našich parcích a sídlištní zeleni. Ze savců poznáme zástupce hmyzožravců a hlodavců, kteří žijí v těchto ekosystémech. Učebnice str. 30 - 34.

3. 10. 2024 - 10. hodina: Živočichové našich parků, okrasných zahrad a sídlištní zeleně. Bezobratlí. Poznáme některé druhy bezobratlých živočichů vyskytujících se v našich okrasných zahradách a parcích. Učebnice str. 30.

 1. 10. 2024 - 9. hodina: Okrasné zahrady, parky a sídlištní zeleň. Napíšeme si test (ovocné zahrady a sady, 2. - 7. hodina). Poznáme nejčastější okrasné dřeviny - okrasné keře, popínavé rostliny a stromy. Odvodíme si význam sídlištní zeleně. Učebnice str. 26 - 29.

26. 9. 2024 - 8. hodina: Okrasné zahrady, parky, sídlištní zeleň. Budeme opakovat na test, (2. -6. vyučovací hodina, sady a ovocné zahrady), který si napíšeme 1. 10. 2024. Vysvětlíme si rozdíl mezi anglickým a francouzským parkem. Poznáme nejčastější okrasné byliny. Vysvětlíme si rozdíl mezi letničkami, dvouletkami a trvalkami. Učebnice str. 24 - 26.

24. 9. 2023 - 7. hodina: Zelinářské zahrady. Poznáme nejčastěji pěstované druhy zeleniny a rozdělíme si je do jednotlivých skupin zeleniny /plodová, košťálová, kořenová, cibulová, lusková, listová). Učebnice str. 20 - 23.

 23. 9. 2024 - 6. hodina (suplování za Fy): Ptáci v ovocných zahradách a sadech. Poznáme některé druhy ptáků, kteří se často objevují v našich zahradách a sadech. Vysvětlíme si jejich význam a také jejich místo v potravních řetězcích. Učebnice str. 18 - 19.

19. 9. 2024 - 5. hodina: Laboratorní práce - Pozorování stavby těla hmyzu. Na příkladu včely medonosné si ukážeme stavbu jejího těla. 

17. 9. 2023 - 4. hodina: Bezobratlí v sadech a ovocných zahradách. Poznáme základní druhy škůdců v ovocných sadech a také některé predátory mšic. Poznáme život zástupců blanokřídlého hmyzu ze sadů a zahrad (vosa útočná a včela medonosná). Učebnice str. 15 - 18.

12. 9. 2024 - 3. hodina: Rostliny a houby v sadu.  Poznáme jednotlivá patra v sadu a byliny rostoucí v sadech. Vysvětlíme si, jaký význam mají viry, bakterie a houby na pěstování ovocných rostlin a jak se chránit před šířením chorob v sadech. Učebnice str.12 - 14.

10. 9. 2024 - 2. hodina: Okolí lidských sídel, Sady a ovocné zahrady. Vysvětlíme si rozdíl mezi přirozeným a umělým ekosystémem. Dozvíme se, jak vznikají nové odrůdy ovocných rostlin. Poznáme různé druhy plodů ovocných rostlin a tvary ovocných stromů. Učebnice str. 9 - 11.

 5. 9. 2024 - 1. hodina: Úvodní hodina. Seznámení s obsahem učiva a s pravidly hodnocení, zavedení sešitu.