24. 4. 2025 - 57. Laboratorní práce. Porovnání květů rostlin.

22. 4. 2025 - 56. hodina: Květenství. Vysvětlíme si rozdíl mezi jednotlivými druhy květenství rostlin a příklady rostlin s daným druhem květenství. Učebnice 2. díl, str. 41.

17. 4. 2025 - Velikonoční prázdniny

 15. 4. 2025 - 55. hodina: Rozmnožování rostlin. Vysvětlíme si rozdíl mezi pohlavním a nepohlavním rozmnožováním rostlin. Poznáme jednotlivé části květu rostliny. Učebnice 2. díl, str. 40 - 43.

 10. 4. 2025 - 54. Laboratorní práce. Srovnání stavby kořene a stonku rostlin.

8. 4. 2025 - 53. hodina: Vnitřní stavba listové čepele.  Poznáme vnitřní stavbu listové čepele. Vysvětlíme si propojení stavby listu s fotosyntézou a dýcháním rostliny. Učebnice, 2. díl, str. 35 - 39.

3. 4. 2025 - 52. hodina: List. Poznáme stavbu listu rostlin. Budeme rozlišovat jednotlivé typy jednoduchých  a složených listů. Poznáme různé rozestavení listů na stonku. Učebnice, 2. díl, str. 33 - 34.

1. 4. 2025 - 51. hodina: Stonek dřevin. Poznáme stavbu stonku dřevin, Poznáme druhy dřevin s měkkým a tvrdým dřevem. Vysvětlíme si funkci čočinek (lenticel). Učebnice 2. díl, strana 31 - 32.

 27. 3. 2025 - 50. hodina: Stonek. Odvodíme si funkce stonku rostlin. Poznáme různé druhy stonku rostlin. Vysvětlíme si pojem vzrostný vrchol stonku a poznáme druhy pupenů na stonku. Učebnice 2. díl, strana 29 - 30.

25. 3. 2025 - 49. hodina: Základní orgány těl semenných rostlin. Kořen. Napíšeme si test. Odvodíme si funkce kořene rostlin. Vysvětlíme si rozdíl ve stavbě kořenů jednoděložných a dvouděložných rostlin. Poznáme vnitřní stavbu kořene. Učebnice, 2. díl, str. 27 - 29.

 20. 3. 2025 - 48. hodina: Vyšší rostliny.  Budeme opakovat na test (42. - 46. hodina, buňka, jednobuněčné organismy), který si napíšeme 25. 3. 2025. Vysvětlíme si rozdělení vyšších rostlin na výtrusné a semenné. Poznáme rostliny nahosemenné a krytosemenné (jednoděložní a dvouděložné). Učebnice, 2. díl, str. 25 - 27.

18. 3. 2025 - 47. hodina: Mnohobuněčné organismy. Poznáme základní rozdíly ve stavbě mnohobuněčných rostlin a živočichů. Poznáme stavbu nižších rostlin (řasy, lišejníky) a hub. Učebnice, 2. díl, str, 22 - 24. 

13. 3. 2025 - 46. hodina: Jednobuněčné organismy. Poznáme buněčnou stavbu sinic, řas, kvasinek a prvoků. Učebnice, 2. díl, str. 19 - 21.

 11. 3. 2025 - 45. hodina: Jednobuněčné organismy. Poznáme zástupce jednobuněčných organismů. Vysvětlíme si stavbu bakteriální buňky a význam bakterií pro člověka. Učebnice 2. díl, str. 17 - 18. 

6. 3. 2025 - 44. hodina: Laboratorní práce. Srovnání rostlinné a živočišné buňky.

4. 3. 2025 - 43. hodina: Život buňky. Viry. Vysvětlíme si princip rozmnožování buněk. Poznáme nejmenší živé částice - viry. Učebnice 2. díl, str. 15 - 16.

 27. 2. 2025 - 42. hodina: Buňka. Vysvětlíme si rozdíl mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy. Vysvětlíme si rozdíly mezi rostlinou a živočišnou buňkou. Poznáme činnost jednotlivých buněčných organel. Učebnice 2. díl, str. 12. - 14. 

25. 2. 2025 - 41. hodina: Zkoumání přírody. Napíšeme si test. Poznáme vědní obory, které se zabývají zkoumáním přírody. Učebnice 2. díl, str. 9.

20. 2. 2025 - 40. hodina: Základní znaky života, Budeme opakovat na test (31. - 39. hodina, cizokrajné ekosystémy), který si napíšeme 25. 2. 2025. Vyvodíme si základní znaky živých organismů. Učebnice 2. díl, str. 7 - 9.

 18 2. 2025 - 39. hodina: Moře a oceány: Poznáme některé druhy obratlovců žijících v mořích a oceánech. Učebnice str. 72 - 75.

10. 2. - 14. 2. 2025 - Jarní prázdniny

6. 2. 2025 -LVK 7. ročníku - spojená výuka 7. A a 7. B

4. 2. 2025 - LVK 7. ročníku - spojená výuka 7. A a 7. B

30. 1. 2025 - 38. hodina: Moře a oceány: Poznáme některé druhy bezobratlých živočichů žijících v mořích a oceánech. Učebnice str. 72 - 75.

 28. 1. 2024 - 37. hodina: Tundry a polární oblasti. Poznáme ekosystémy tundry a polárních oblastí a také živočichy, kteří obývají tyto ekosystémy. Učebnice str. 70 - 71.

23. 1. 2025 - 36. hodina: Pouště a polopouště. Poznáme ekosystém pouští a polopouští a také živočichy, kteří obývají tyto ekosystémy. Učebnice str. 68 - 69.

 21. 1. 2025 - 35. hodina: Vody teplých krajin a jejich okolí. Poznáme ekosystém velkých vodních toků tropů a subtropů a některé živočichy, kteří zde žijí. Učebnice str. 67.

 16. 1. 2025 - 34. hodina: Savany a stepi (travní společenstva). Poznáme další cizokrajné ekosystémy, jejich typické rostliny a zvířata. Učebnice str. 64 - 66.

14. 1. 2025 - 33. hodina: Užitkové rostliny tropických a subtropických oblastí.  Poznáme příklady užitkových rostlin tropických a subtropických oblastí a jejich užitek pro člověka. Učebnice str. 62 - 63.

 9. 1. 2025 - 32. hodina: Tropické deštné lesy. Fauna. Napíšeme si test. Poznáme zvířata deštného lesa z různých částí světa. Učebnice str. 59. - 62.

7. 1. 2025 - 31. hodina: Tropické deštné lesy. Budeme opakovat na test (22. - 29. hodina, hospodářsky významné organismy), který si napíšeme 9. 1. 2025. Poznáme tropický deštný les, jeho typické rostliny a zvířata. Učebnice str. 59. - 62.

20. 12. 2024 - 5. 1. 2024 - Vánoční prázdniny

19. 12. 2024 - divadelní představení "Živý Betlém" v Jedovnicích.

 17. 12. 2024 - 30. hodina: Cizokrajné ekosystémy. Poznáme rozmanitost ekosystémů na Zemi. Učebnice str. 59

12. 12. 2024 - 29. hodina: Hospodářsky významné organismy. Poznáme hospodářsky významné zástupce lichokopytníků. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Odvodíme si rozdíly mezi umělým a přirozeným ekosystémem. Učebnice str. 56 - 58.

10. 12. 2024 - 28. hodina: Hospodářsky významné organismy. Zadáme si projekt "Cizokrajné ekosystémy". Poznáme hospodářsky významné zástupce třídy savců (zajíci, sudokopytníci). Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str. 53 - 56.

 5. 12. 2024 - 27. hodina: Hospodářsky významné organismy. Poznáme hospodářsky významné zástupce ryb a ptáků. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str. 50 - 52.

3. 12. 2024 - 26. hodina: Hospodářsky významné organismy.  Budeme pokračovat v poznávání hospodářsky významných zástupců hub a hmyzu. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str. 48 - 50.

28. 11. 2024 - 25. hodina: Budeme pokračovat v prezentaci žákovských prací.

26. 11. 2024 - 24. hodina: Budeme pokračovat v prezentaci žákovských prací.

21. 11. 2024 - 23. hodina: Hospodářsky významné organismy. Napíšeme si test(13. - 21. hodina, mikroorganismy, bezobratlí a obratlovci v lidských sídlech, organismy člověkem pěstované a chované)Budeme prezentovat žákovské práce.

19. 11. 2024 - 22. hodina: Hospodářsky významné organismy.  Budeme opakovat na test (13. - 21. hodina, mikroorganismy, bezobratlí a obratlovci v lidských sídlech, organismy člověkem pěstované a chované).,Poznáme hospodářsky významné zástupce hub a hmyzu. Vysvětlíme si jejich význam pro člověka. Učebnice str.48 - 50.

14. 11. 2024 -  21. hodina: Organismy člověkem pěstované a chované. Chovaní živočichové. Poznáme různá plemena psů a koček. Poznáme charakteristické znaky šelem. Vysvětlíme si rozdíly mezi šelmou psovitou a kočkovitou. Učebnice str. 46 - 48.

 12. 11. 2024 - 20. hodina: Organismy člověkem pěstované a chované. Zadáme si zpracování projektu. Poznáme některé pokojové rostliny. Rozdělíme si je podle ozdobných prvků (květy, listy, plody) a podle vhodného umístění pro pěstování. Vysvětlíme si pojem hydroponie. Učebnice str. 44 - 45.

 7. 11. 2024 - 19. hodina: Obratlovci provázející člověka. Poznáme zástupce hlodavců. kteří jsou v nárocích na potravu konkurenti člověka. Vysvětlíme si pojem deratizace. Učebnice str. 43.

5. 11. 2024 - 18. hodina: Členovci v lidských příbytcích. Poznáme zástupce hmyzu a pavoukovců, kteří obývají lidské příbytky. Dozvíme se, čím se živí a jaký mají význam z pohledu lidí. Učebnice str. 42.

 31. 10. 2024 - 17. hodina: Cizopasný hmyz. Poznáme blechy, vši a cizopasné ploštice (štěnice). Vysvětlíme si pojem vnější cizopasník. Učebnice str. 41 - 42.

29. 10. 2024 - Podzimní prázdniny

 24. 10. 2024 - 16. hodina: Bezobratlí lidských sídel. Budeme zkoušet poznávání rostlin rumiště a okraje cest. Budeme pokračovat v učivu o ploštěncích a hlístech. Vysvětlíme si pojem vnitřní cizopasník. Učebnice str. 40.

22. 10. 2024 - 15. hodina: Bezobratlí lidských sídel. Budeme zkoušet poznávání rostlin rumiště a okraje cest. Poznáme zástupce ploštěnců (tasemnice bezbranná, způsob jejího rozmnožování a přizpůsobení k cizopasnému způsobu života) a zástupce hlístů (škrkavka dětská, roup dětský). Učebnice str. 40.

17. 10. 2024 - 14. hodina: Mikroorganismy. Plísně. Napíšeme si test t (8. - 12. hodina, okrasné parky, zahrady, sídliští zeleň, rumiště a okraje cest). Poznáme zástupce plísní a jejich účinek. Vysvětlíme si pojmy imunita a rozdíl mezi aktivní a pasivní imunizací. Učebnice str. 39.

15. 10. 2024 - 13. hodina: Lidská sídla. Mikroorganismy. Viry a bakterie.  Budeme opakovat na test (8. - 12. hodina, okrasné parky, zahrady, sídliští zeleň, rumiště a okraje cest), který si napíšeme 17.10.2024. Poznáme zástupce mikroorganismů - viry a bakterie. Vysvětlíme si jejich činnost a význam. Učebnice str. 38 - 39.

10. 10. 2024 - 12. hodina: Rumiště a okraje cest. Poznáme nejčastěji se vyskytující druhy rostlin těchto ekosystémů. Rozdělíme si je na léčivé rostliny, jedovaté rostliny a plevele. Učebnice str. 34 - 37.

8. 10. 2024 - 11. hodina: Živočichové našich parků, okrasných zahrad a sídlištní zeleně. Obratlovci. Poznáme nejčastěji se vyskytující druhy ptáků v našich parcích a sídlištní zeleni. Ze savců poznáme zástupce hmyzožravců a hlodavců, kteří žijí v těchto ekosystémech. Učebnice str. 30 - 34.

3. 10. 2024 - 10. hodina: Živočichové našich parků, okrasných zahrad a sídlištní zeleně. Bezobratlí. Poznáme některé druhy bezobratlých živočichů vyskytujících se v našich okrasných zahradách a parcích. Učebnice str. 30.

 1. 10. 2024 - 9. hodina: Okrasné zahrady, parky a sídlištní zeleň. Napíšeme si test (ovocné zahrady a sady, 2. - 7. hodina). Poznáme nejčastější okrasné dřeviny - okrasné keře, popínavé rostliny a stromy. Odvodíme si význam sídlištní zeleně. Učebnice str. 26 - 29.

26. 9. 2024 - 8. hodina: Okrasné zahrady, parky, sídlištní zeleň. Budeme opakovat na test, (2. -6. vyučovací hodina, sady a ovocné zahrady), který si napíšeme 1. 10. 2024. Vysvětlíme si rozdíl mezi anglickým a francouzským parkem. Poznáme nejčastější okrasné byliny. Vysvětlíme si rozdíl mezi letničkami, dvouletkami a trvalkami. Učebnice str. 24 - 26.

24. 9. 2023 - 7. hodina: Zelinářské zahrady. Poznáme nejčastěji pěstované druhy zeleniny a rozdělíme si je do jednotlivých skupin zeleniny /plodová, košťálová, kořenová, cibulová, lusková, listová). Učebnice str. 20 - 23.

 23. 9. 2024 - 6. hodina (suplování za Fy): Ptáci v ovocných zahradách a sadech. Poznáme některé druhy ptáků, kteří se často objevují v našich zahradách a sadech. Vysvětlíme si jejich význam a také jejich místo v potravních řetězcích. Učebnice str. 18 - 19.

19. 9. 2024 - 5. hodina: Laboratorní práce - Pozorování stavby těla hmyzu. Na příkladu včely medonosné si ukážeme stavbu jejího těla. 

17. 9. 2023 - 4. hodina: Bezobratlí v sadech a ovocných zahradách. Poznáme základní druhy škůdců v ovocných sadech a také některé predátory mšic. Poznáme život zástupců blanokřídlého hmyzu ze sadů a zahrad (vosa útočná a včela medonosná). Učebnice str. 15 - 18.

12. 9. 2024 - 3. hodina: Rostliny a houby v sadu.  Poznáme jednotlivá patra v sadu a byliny rostoucí v sadech. Vysvětlíme si, jaký význam mají viry, bakterie a houby na pěstování ovocných rostlin a jak se chránit před šířením chorob v sadech. Učebnice str.12 - 14.

10. 9. 2024 - 2. hodina: Okolí lidských sídel, Sady a ovocné zahrady. Vysvětlíme si rozdíl mezi přirozeným a umělým ekosystémem. Dozvíme se, jak vznikají nové odrůdy ovocných rostlin. Poznáme různé druhy plodů ovocných rostlin a tvary ovocných stromů. Učebnice str. 9 - 11.

 5. 9. 2024 - 1. hodina: Úvodní hodina. Seznámení s obsahem učiva a s pravidly hodnocení, zavedení sešitu.