Vyučování fyziky ve školním roce 2016-17 → 6. třída

 

Vyučující: RNDr. Jarmila Ištoková

Pomůcky: sešit č.440 – velký nelinkovaný + linkovaná podložka, sešit č. 524 na písemky, učebnice

 Hodnocení: výsledná známka za každé pololetí bude zahrnovat:

  • zkoušení u tabule + písemné zkoušení v lavici
  • písemky z fyzikálních veličin a jejich základních jednotek
  • převody jednotek
  • laboratorní práce – praktické ověření znalostí
  • projekty + práce ve skupinách – hodnotí se správnost informací, grafické zpracování, prezentace a spolupráce ve skupině

Známky z výše uvedených aktivit budou vždy zapsány v žákovské knížce. Tyto známky budou mít hlavní vliv na celkové hodnocení žáka z předmětu.

Dále budeme hodnotit následující aktivity, z nichž budou známky zapsány v sešitě žáka nebo pouze v klasifikačním sešitě učitele:

  • plnění domácích úkolů,
  • samostatné práce v hodině
  • aktivita při opakování
  • zapojení do soutěží a výsledky soutěží
  • sešit – kontrola 1x čtvrtletně; sešit je doklad o práci žáka, proto se bude hodnotit zejména úplnost zápisů, ne úprava; u žáků s poruchami učení také vlepení zápisů a doplňování chybějících údajů; žáci mají možnost doplněním zápisu si známku z kontroly sešitu opravit (vlastní aktivita žáka)

Výsledná známka není aritmetickým průměrem známek za jednotlivé aktivity – hlavní důraz bude kladen ústní zkoušení a tematické prověrky.

 Důležitá pravidla:

  • v případě, že žák nebude probíranému učivu rozumět, je třeba se včas obrátit na vyučující s žádostí o pomoc
  • pokud bude žák hodnocen z tematické prověrky nebo ústního zkoušení 4 nebo 5, vždy bude žákovi umožněno přijít na konzultaci a znovu se nechat vyzkoušet, počítat se budou obě známky
  • prověrkový sešit bude uložen ve škole jako doklad o práci žáka, k nahlédnutí bude v době konzultačních hodin
  • pokud bude žák chybět, je třeba si průběžně doplnit všechno zameškané učivo (pro lepší orientaci v sešitě má každá hodina číslo a datum); je nutné, aby byl v sešitě záznam z každé hodiny
  • pokud bude absence žáka dlouhodobější, je třeba vyučující včas kontaktovat a domluvit se na způsobu doplňování zameškaného učiva 
  • každý žák má 1x za pololetí možnost využít žolíka na ústní zkoušení