Nápověda: Pro návrat na seznam materiálů daného předmětu použijte tlačítko Zpět u vašeho prohlížeče.
20. 3. 2025 - 45. hodina: Laboratorní práce. Pozorování nálevníků. Budeme mikroskopem pozorovat trepku.
17. 3. 2025 - 44. hodina: Živočichové rybníka. Prvoci. Poznáme zástupce prvoků žijících v rybníce a stavbu trepky. Vysvětlíme si funkci jednotlivých ústroječků trepky. Učebnice str. 74 - 75.
13. 3. 2025 - 43. hodina: Rostliny rybníka. Poznáme nejmenší organismy vyskytující se v rybníce - řasy, sinice a vodní bakterie. Vysvětlíme si pojem plankton. Dozvíme se, z kterých částí se plankton skládá. Učebnice str. 73 - 74.
10. 3. 2025 - 42. hodina: Rostliny rybníka. Poznáme rostliny, které rostou přímo v rybníce a rostliny, které se vznášejí na vodní hladině. Vysvětlíme si rozdíl mezi pohlavním a nepohlavním rozmnožováním rostlin. Učebnice str. 72.
6. 3. 2025 - 41. hodina: Rostliny rybníka a jeho okolí. Poznáme byliny rostoucí v okolí rybníka. Naučíme se poznávat rozdíly mezi rostlinami jednoděložnými a dvouděložnými. Učebnice str. 70 - 71.
3. 3. 2025 - 40. hodina: Rostliny rybníka a jeho okolí. Napíšeme si test. Vysvětlíme si pojem břehová zeleň. Poznáme břehové dřeviny. Na příkladu vrby jívy si vysvětlíme pojem rostlina dvoudomá. Učebnice str. 69.
27. 2. 2025 - 39. hodina: Voda a její okolí. Budeme opakovat na test (29. - 38. hodina, obratlovci lesa, vztahy rostlin a živočichů v lese). Poznáme vlastnosti vodního prostředí. Vysvětlíme si pojem ekosystém rybníka. Učebnice str. 67 - 68.
24. 2. 2025 - 38. hodina: Ohrožení lesů, význam lesů a péče o lesy. Vysvětlíme si příčiny ohrožení lesů. Odvodíme si význam lesů. Dozvíme se, jak lesníci pečují o lesy. Učebnice str, 65 - 66.
20. 2. 2025 - 37. hodina: Vztahy živočichů a rostlin v lese. Vysvětlíme si pojmy symbióza organismů, býložravci, predátoři, cizopasníci,organismy hniložijné. Vysvětlíme si pojmy producent, konzument, potravní pyramida. Vysvětlíme si rozdíly mezi potravně kořistnickým a rozkladným potravním řetězcem. Učebnice str. 58 - 61.
17. 2. 2025 - 36. hodina: Lesní patra. Poznáme jednotlivá petra lesa a druhy našich lesů. Učebnice str. 56 - 57.
10. 2. - 14. 2. 2025 - Jarní prázdniny
6. 2. 2025 - 35. hodina: Savci. Odvodíme si charakteristické znaky hmyzožravců, letounů a hlodavců. Poznáme zástupce lesních savců těchto řádů. Učebnice str. 54 - 55.
3. 2. 2025 - 34. hodina: Šelmy. Vyvodíme si hlavní znaky charakteristické pro šelmy. Poznáme zástupce lesních šelem a jejich jídelníček. Učebnice str. 52 - 53.
30. 1. 2024 - Třídní akce - vydávání výpisu z vysvědčení za 1. pololetí šk. roku 2024/25
27. 1. 2025 - 33. hodina: Savci v lese. Poznáme nejčastější druhy sudokopytníků našich lesů. Vysvětlíme si rozdíl mezi parohy a rohy. Učebnice str. 51 - 52.
23. 1. 2025 - 32. hodina: Ptáci v lese. Poznáme zástupce dalších lesních ptáků z řádu pěvci. Vysvětlíme si hnízdní parazitismus u kukačky obecné a její význam pro les. Učebnice str. 48 - 50.
20. 1. 2025 - 31. hodina: Ptáci v lese. Poznáme zástupce třídy ptáků, kteří obývají les. Vysvětlíme si charakteristické znaky řádů dravci, sovy a šplhavci. Učebnice str. 45 - 47.
16. 1. 2025 - 30. hodina: Plazi. Napíšeme si test (21. - 28. hodina, bezobratlí v lese). Poznáme zástupce lesních plazů. Dozvíme se, jak poskytnout první pomoc při uštknutí zmijí. Učebnice str. 44 - 45.
13. 1. 2025 - 29. hodina: Obratlovci. Obojživelníci. Poznáme zástupce lesních obojživelníků. Dozvíme se, jak obojživelníci dýchají a jak se rozmnožují. Učebnice str. 43 - 44.
9. 1. 2025 - 28. hodina: Hmyz. Poznáme zástupce lesního hmyzu, kteří se živí dravě a kteří jsou býložraví. Vysvětlíme si systematické třídění živočichů. Učebnice str. 40 - 42.
6. 1. 2025 . 27. hodina: Hmyz. Poznáme zástupce lesního hmyzu s proměnou dokonalou (blanokřídlý hmyz, motýli, brouci, hmyz dvoukřídlý a síťokřídlý) a hmyzu s proměnou nedokonalou (hmyz stejnokřídlý). Učebnice str.40.
20. 12. 2024 - 5. 1. 2024 - Vánoční prázdniny
19. 12. 2024 - divadelní představení "Živý Betlém" v Jedovnicích.
16. 12. 2024 - 26. hodina: Hmyz. Na příkladu zástupce blanokřídlého hmyzu mravenci lesním si odvodíme charakteristické znaky hmyzu. poznáme život v mraveništích. Učebnice str. 38 - 40.
12. 12. 2024 - 25. hodina: Členovci. Poznáme další zástupce členovců (korýši, mnohonožky, stonožky, chvostoskoci) a jejich charakteristické znaky. Učebnice str. 37 - 38.
9. 12. 2024 - 24. hodina: Členovci. Poznáme zástupce dalších pavoukovců (sekáči a roztoči) a jejich charakteristické znaky. Učebnice str. 36 - 37.
28. 11. 2024 - 21. hodina: Živočichové v lesích. Bezobratlí. Budeme opakovat na test (nahosemenné a krytosemenné rostliny, 13. - 20. hodina), který si napíšeme 2.12.2024. Vysvětlíme si pojem bezobratlí a uvedeme příklady lesních bezobratlých živočichů.. Učebnice str. 35.
25. 11. 2024 - 20. hodina: Lesní listnaté stromy. Naučíme se poznávat běžné druhy lesních listnatých stromů. Na příkladu dubu si vysvětlíme jejich rozmnožování. Vysvětlíme si i příbuznost některých stromů. Učebnice str. 31 - 34.
21. 11. 2024 - 19. hodina: Lesní keře a listnaté stromy. Poznáme typické zástupce lesních keřů, na příkladu bezu hroznatého a bezu černého si vysvětlíme příbuznost rostlin. Učebnice str. 30 - 31.
18. 11. 2024 - 18. hodina: Rostliny krytosemenné. Poznáme zástupce jarních a letních bylin, naučíme se je poznávat. Vysvětlíme si přizpůsobení jarních rostlin lesnímu prostředí. Učebnice str. 27 - 29.
14. 11. 2024 - 17. hodina: Rostliny krytosemenné. Poznáme zástupce lesních bylin rostoucích v jehličnatém a listnatém lese. Vysvětlíme si jejich rozdílný způsob opylení. Vysvětlíme si pojem krytosemenné rostliny. Učebnice str. 26 - 27.
7. 11. 2024 - 16. hodina: Laboratorní práce. Pozorování jehličnanů.
4. 11. 2024 - 15. hodina: Nahosemenné rostliny. Naučíme se rozeznávat jednotlivé druhy našich jehličnatých stromů podle jehlic, šišek, kůry.
31. 10. 2024 - 14. hodina: Nahosemenné rostliny. Poznáme naše běžné druhy lesníh jehličnanů. Učebnice str. 24 - 25.
28. 10. 2024 - Státní svátel
24. 10. 2024 - 13. hodina: Nahosemenné rostliny. Borovice lesní. Napíšeme si test. Poznáme stavbu borovice lesní, způsob jejího rozmnožování. Vysvětlíme si pojmy pohlavní a nepohlavní rozmnožování. Učebnice str. 22 - 23.
21. 10. 2024 - 12. hodina: Rostliny příbuzné kapradinám. Poznáme zástupce plavuní a přesliček. Vysvětlíme si rozdíl mezi pojmy nižší rostliny a vyšší rostliny. Budeme opakovat na test (houby, lišejníky, mechy a kapradiny, 7. - 11. hodina), který si napíšeme 24. 10. 2024. Učebnice str. 20 - 21.
17. 10. 2024 - 11. hodina: Kapradiny. Poznáme stavbu těla kapradin. Vysvětlíme si proces rozmnožování kapradin. Poznáme některé zástupce kapradin. Učebnice str. 18 - 20.
14. 10. 2024 - Den zdravého životního stylu
16. 9. 2024 - 4. hodina: Řasy. Poznáme řasu zrněnku a vysvětlíme si fotosyntézu, dýchání a rozmnožování zrněnky. Učebnice str. 9 - 10.
12. 9. 2024 - 3. hodina: Jak se chovat v lese. Projektové vyučování. Společně si stanovíme pravidla, jak bychom se měli chovat v lese.
9. 9. 2024 - 2. hodina: Les. Lesní společenstva. Vysvětlíme si pojmy druh, populace, společenstvo, ekosystém. Učebnice str. 8 - 9.
31. 10. 2023 - 13. hodina: Rostliny příbuzné kapradinám. Poznáme zástupce plavuní a přesliček. Vysvětlíme si rozdíl mezi pojmy nižší rostliny a vyšší rostliny. Budeme opakovat na test (houby, lišejníky, mechy a kapradiny, 7. - 12. hodina), který si napíšeme 2. 11. 2023. Učebnice str. 20 - 21.