Pomůcky: sešit č.460 – Formát A4 nelinkovaný + linkovaná podložka, pravítko, lepidlo, nůžky, učebnici nechat doma

Hodnocení: výsledná známka za každé pololetí bude zahrnovat:

  • Testy – na konci každého většího tematického celku, termín testu bude sdělen žákům předem a zapsán do Edookitu.
  • Ústní zkoušení – především základní znalosti posledního tematického celku.
  • Krátké písemné zkoušení (rámec 5-10 minut) ze znalostí posledního tematického celku.
  • referáty – na téma dopředu domluvené s vyučujícím – hodnotí se věcná správnost a projev – referáty si mohou žáci udělat na libovolné téma týkajícího se probírané látky po předchozí domluvě s vyučujícím. Maximálně 1x za pololetí.
  • Projekty a skupinová práce – hodnotí se správnost informací, grafické zpracování, prezentace a spolupráce ve skupině, prezentace výsledků.
  • Aktivita ve vyučování – plnění úkolů samostatné práce v hodině, mimořádně znalosti nad rámec rozsahu probíraného učiva.
  • Sešit – kontrola 2x za pololetí; sešit je doklad o práci žáka, proto se bude hodnotit zejména úplnost zápisů, ne úprava; u žáků s poruchami učení také vlepení zápisů a doplňování chybějících údajů; žáci mají možnost doplněním zápisu si známku z kontroly sešitu opravit (vlastní aktivita žáka), kontrola může být vyžádána bez předchozího upozornění, bude brán ohled na absenci.
  • Laboratorní práce – správnost provedení pokusu, správné vypracování protokolu.
  • Vzhledem k elektronické žákovské knížce byly stanoveny váhy jednotlivých známek:
  1. Tematické písemky - 1
  2. Projekty - 0,8
  3. Ústní zkoušení  - 0,6
  4. Malé písemky  - 0,4
  5. Samostatná práce, sešit – 0,4
  6. Aktivita v hodině – 0,4
  7. Laboratorní práce – 0,4

 Důležitá pravidla:

  • Výsledná známka není aritmetickým průměrem známek za jednotlivé aktivity, důraz je kladen na testy z tematických celků.
  • Aktivita v hodině je hodnocena aktivitou v Edookitu u vyučujícího a po určitém počtu aktivit je zapsána známka do elektronické žákovské knížky za aktivitu v hodině.
  • Aktivita může být hodnocena i záporně, což vede k odečtení kladné aktivity v hodině.
  • V případě, že žák nebude probíranému učivu rozumět, je třeba se včas obrátit na vyučujícího s žádostí o pomoc.
  • Pokud bude žák chybět, je třeba si průběžně doplnit všechno zameškané učivo (pro lepší orientaci v sešitě má každá hodina datum); po návratu do školy je třeba předložit doplněný sešit vyučujícímu a domluvit se na termínu dopsání chybějících písemných prací.
  • Pokud bude absence žáka dlouhodobější, je třeba vyučujícího včas kontaktovat (emailem, přes Edookit, telefonicky) a domluvit se na způsobu doplňování zameškaného učiva – možnost poskytnout ofocené zápisy.  
  • Pro dovysvětlení nepochopené látky je nutné se s vyučujícím domluvit, či budou stanoveny pravidelné konzultační hodiny.
  • Základem známky na vysvědčení jsou testy z tematických celků, ostatní ovlivňují výslednou známku méně.
  • Je na vyučujícím určit termín, kdy se budou uzavírat známky.
  • Distanční výuka má stejnou váhu jako výuka prezenční.
  • Pokud bude žákovi chybět více než 1/3 hodnocení (tematické testy) z předmětu za pololetí, bude přezkoušen ze znalostí posledního čtvrtletí.