Milí žáci, velmi dlouho trvalo, než všichni žáci 6. ročníku odevzdali svoje práce. Asi za dva týdny vám opět nachystám samostatnou práci, tak doufám, že tentokrát ji odevzdáte všichni v termínu. Pravidelně si doplňujte učivo, učte se a počítejte s tím, že až se vrátíme do školy, musíme si ze všeho napsat písemky. Řešení samostatné práce a bodování + hodnocení si můžete zkontrolovat zde.

Milí žáci, minulou hodinu jsme si napsali o teplotě, měří se teploměrem. Rozdělili jsme teploměry podle toho, jakého jevu při měření využívají.

Velmi se omlouvám, ale zjistila jsem, že dva týdny jsem přidávala práci jen žákům třídy 6.A a na vás jsem nějak zapomněla. Vše vám doplním a chápu, že po vás nemohu chtít zatím žádné odevzdávání práce. 

Zápis do sešitu:

 

Měření teploty teploměrem

Teploměry můžeme rozdělit také podle toho, kde je využíváme:

  • Teploměry venkovní
  • Teploměry pokojové
  • Teploměry laboratorní
  • Teploměry lékařské
  • Teploměry do udírny
  • Atd.

Při měření teploty teploměrem musíme:

1)   si zvolit správný teploměr

2)   zjistit měřící rozsah teploměru, tj. nejnižší a nejvyšší teplotu, kterou můžeme daným teploměrem změřit

3)   čemu se rovná jeden dílek

Stáhněte si obrázky a vytiskněte nebo překreslete do sešitu. Obrázky.

Obrázek č. 1

(Předpokládejme, že na obrázku je celá stupnice teploměru.)

  • Měřící rozsah je -5 °C až +15 °C
  • 1 dílek = 1 °C (Mezi 0 a 5 je 5 dílků a taky 5 stupňů)

   Obrázek č. 2

  • Měřící rozsah je 70 °C až 90°C
  • 1 dílek = 2 °C (Mezi 70 a 80 je na stupnici 5 dílků,

ale 80 -70 =10, 10 : 5 = 2, proto 2°C)

   

Úkoly:

1)   Do obrázku č. 1 vyznač teplotu 8°C

 2)   Do obrázku č. 2 vyznač teplotu 76 °C

 3)   Do obrázku č. 2 vyznač teplotu 85 °C