Milí žáci,

Nejdříve si zkontrolujte řešení samostatné práce z minulé hodiny.

 Řešení samostatné práce

1.

Změna teploty

Zvýšení / snížení teploty

Rozdíl teplot

7 °C ® 26 °C

zvýšení

19 °C

19 °C ® 3 °C

snížení

16 °C

–25 °C ® –11 °C

zvýšení

14 °C

–9 °C ® 9 °C

zvýšení

18 °C

–1 °C ® –5 °C

snížení

4 °C

–11 °C ® 4 °C

zvýšení

15  °C

 2.  Zapiš, jakou teplotu ukazuje teploměr. (Nemusíš překreslovat obrázky.)

První teploměr ukazuje teplotu t = 26,4 °C, druhý t = 39,2 °C, třetí t = -22 °C.

 

Jistě jste si dávno všimli, že teplota během dne se mění, ráno je chladněji teploměr ukazuje nízkou teplotu, v poledne je teplota vyšší a večer se opět ochlazuje. Každý den jsou hodnoty teploty jiné. Meteorologové měří teplotu po celý den, záznamy uchovávají mnoho roků. Na základě těchto měření potom vyvozují předpovědi počasí.

Podívejte se na video. Proveďte stejné měření a jeho zpracování jako jste viděli na videu.

Naměřené hodnoty si zapište do tabulky a po týdnu sestrojte graf. Měření můžete upravit podle toho, kdy začnete měřit. Měřte každý den ve stejnou hodinu na venkovním teploměru.

Zápis do sešitu:

Graf závislosti teploty na čase

Měřil (a) jsem venkovní teplotu každý den v ______ hodin.

 Tabulka:

Den

 

 

 

 

 

 

 

Teplota

 

 

 

 

 

 

 

 

Graf: