Nápověda: Pro návrat na seznam materiálů daného předmětu použijte tlačítko Zpět u vašeho prohlížeče.
Milí žáci, velmi dlouho trvalo, než všichni žáci 6. ročníku odevzdali svoje práce. Asi za dva týdny vám opět nachystám samostatnou práci, tak doufám, že tentokrát ji odevzdáte všichni v termínu. Pravidelně si doplňujte učivo, učte se a počítejte s tím, že až se vrátíme do školy, musíme si ze všeho napsat písemky. Řešení samostatné práce a bodování + hodnocení si můžete zkontrolovat zde.
Milí žáci, minulou hodinu jsme si napsali o teplotě, měří se teploměrem. Rozdělili jsme teploměry podle toho, jakého jevu při měření využívají.
Zápis do sešitu:
Měření teploty teploměrem
Teploměry můžeme rozdělit také podle toho, kde je využíváme:
Při měření teploty teploměrem musíme:
1) si zvolit správný teploměr
2) zjistit měřící rozsah teploměru, tj. nejnižší a nejvyšší teplotu, kterou můžeme daným teploměrem změřit
3) čemu se rovná jeden dílek
Stáhněte si obrázky a vytiskněte nebo překreslete do sešitu. Obrázky.
Obrázek č. 1
(Předpokládejme, že na obrázku je celá stupnice teploměru.)
Obrázek č. 2
ale 80 -70 =10, 10 : 5 = 2, proto 2°C)
Úkoly:
1) Do obrázku č. 1 vyznač teplotu 8°C
2) Do obrázku č. 2 vyznač teplotu 76 °C
3) Do obrázku č. 2 vyznač teplotu 85 °C