Nápověda: Pro návrat na seznam materiálů daného předmětu použijte tlačítko Zpět u vašeho prohlížeče.
ZŠ A MŠ KŘTINY - PLÁN ČINNOSTÍ - ŠKOLNÍ ROK 2019/2020 - ODPADY
CÍL: SNÍŽÍME MNOŽSTVÍ SMĚSNÉHO ODPADU |
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Provedeme osvětu v oblasti třídění odpadů v 1. a 2. třídě. |
Ekotým 6. třída |
září |
ANO |
děti 1. a 2. třídy mají povědomí o třídění odpadů, zpočátku dohled třídní učitelky |
Budeme kontrolovat třídění odpadu. |
Ekotým - Odpaďáci |
1x týdně celoročně výsledky měsíčně - Ekonástěnka |
PROBÍHÁ |
efektivně třídíme odpady, přehled správného třídění mezi třídami |
Snížíme množství směsného odpadu. – měříme množství směsného odpadu týdně a dáváme ho na nástěnku |
všichni – celá škola |
do konce 1. pololetí |
PROBÍHÁ |
měříme množství směsného odpadu týdně – paní uklízečkou ® týdenní čísla v pytlech - porovnávání |
Povedeme třídy k vlastní kontrole třídění odpadu. |
třídní učitelé, žáci třídy |
celoročně |
PROBÍHÁ |
dohlížíme na správné třídění odpadů v rámci třídy (služba, energetici) ® Odpaďáci kontrola, případné nedostatky řeší třídní učitel |
CÍL: SNÍŽÍME MNOŽSTVÍ CELKOVÉHO ODPADU (I VYTŘÍDĚNÉHO)
|
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Užíváme šmíráky. |
všichni – celá škola |
Celoročně |
ANO |
informujeme učitele a žáky o dostupnosti šmíráků, kontrola Odpaďáky z Ekotýmu |
Upozorňujeme učitele na oboustranné kopírování a poukazujeme na zbytečné tisky. |
učitelé, Ekotým |
do konce října |
ANO |
informujeme učitele |
Využíváme odpady ve VV a PČ + družina. |
učitelé těchto předmětů + vychovatelky v družině |
Celoročně |
ANO |
tvoříme z odpadů 1.+ 2.stupeň + družina ® výstavky, foto výrobků na webové stránky školy |
V družině promluvíme s paní vedoucí vychovatelkou o nevhodnosti přemíry vytištěných omalovánek.
|
Ekotým |
do konce listopadu |
ANO |
šetříme papírem, podporujeme tvořivé kreslení |
CÍL: VEDEME ŽÁKY A JEJICH RODINY KE SBĚRU DRUHOTNÝCH SUROVIN (PAPÍR, BATERIE, POUŽITÝ OLEJ, CARTRIDGE)
|
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Informujeme o termínech sběru. |
Ekotým, pan ředitel |
vždy před sběrovou akcí |
ANO |
umístíme informace o termínech na ekonástěnku, třídní učitelé požádáme o připomenutí a povzbuzení dětí k zapojení do akcí |
Pořádáme sběrové akce a snažíme se do nich aktivně zapojit žáky.
|
pan školník, dobrovolníci z řad žáků, Mgr. Karel Smejkal
|
několikrát do roka |
PROBÍHÁ |
sběr vážíme a zapisujeme |
Vyhodnocujeme výsledky sběru v rámci celoroční sběrové soutěže a výsledky zveřejňujeme. |
Mgr. Karel Smejkal, žáci |
několikrát do roka |
ANO |
výsledky vyhlašujeme školním rozhlasem a umisťujeme na ekonástěnku |
Sbíráme vybité baterie, připomeneme informace, kam a komu je možné odevzdat, pokračujeme v projektu Recyklohraní. |
Mgr. Ivana Majerová, pan školník, žáci |
celoročně |
ANO |
odevzdáváme vybité baterie, likvidujeme tak nebezpečný odpad |
Sbíráme nepoužívané mobily. |
celá škola |
1x do roka – Den činu |
PLÁNUJEME |
projektový den zaměřený na recyklaci mobilních telefonů |
Sbíráme použitý olej, připomeneme informace, kam a komu jej je možné odevzdat. |
Mgr. Ivana Majerová, pan školník, žáci
|
celoročně |
ANO |
odevzdáváme použitý olej, a tak umožňujeme jeho recyklaci |
Sbíráme vypotřebované cartridge, připomeneme informace, kam a komu je je možné odevzdat. |
Mgr. Ivana Majerová, pan školník, žáci
|
celoročně |
ANO |
odevzdáváme vypotřebované cartridge, a tak přispíváme k jejich znovuvyužití |
CÍL: SNÍŽÍME MNOŽSTVÍ VYHOZENÉHO JÍDLA |
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Kontrolujeme, jestli ve směsném odpadu není jídlo. |
Ekotýmácí - Odpaďáci
|
celoročně |
ANO |
v případě nedostatků upozorníme třídního učitele ® promluva k žákům |
Zvýšíme informovanost o objednávání jídel ve školní jídelně. |
Ekotýmácí, třídní učitelé |
do října |
ANO |
uvědomíme žáky o možnosti volby jídla
|
Promluvíme s vedoucí školní jídelny o „neoblíbených jídlech“.
|
Ekotým |
do listopadu |
ANO |
snažíme se omezit velké množství zbytků |
ZŠ A MŠ KŘTINY - PLÁN ČINNOSTÍ - ŠKOLNÍ ROK 2019/2020 - PROSTŘEDÍ
CÍL: UDRŽÍME OKOLÍ ŠKOLY UKLIZENÉ |
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Vytvoříme rozpis úklidu – každý měsíc bude jedna třída zodpovídat za pořádek v okolí školy. |
Ekotým |
září |
ANO |
rozpis dáme na ekonástěnku a webové stránky školy, informujeme třídní učitele |
Měsíčně provedeme úklid prostor kolem školy. |
všechny třídy |
průběžně celý školní rok |
PROBÍHÁ |
kontrolujeme ekohlídkou, fotografie z úklidu |
Požádáme obec o častější vyvážení košů v okolí školy. |
paní Boháčková |
podzim |
PLÁNUJEME |
předcházíme nepořádku kolem odpadkových košů |
CÍL: UDRŽÍME PŘÍJEMNÉ PROSTŘEDÍ V BUDOVĚ ŠKOLY |
||||
Udržujeme pořádek ve třídách. |
všechny třídy |
průběžně celý školní rok |
PROBÍHÁ |
kontrolujeme ekohlídkou, spolupracujeme s třídními učiteli
|
Udržujeme pořádek v šatnách. |
všechny třídy |
průběžně celý školní rok |
PROBÍHÁ |
kontrolujeme ekohlídkou, bodování ekonástěnka |
Povzbudíme třídy ke květinové výzdobě ve třídách. |
Ekotým, třídní učitelé |
březen |
PLÁNUJEME |
plníme v rámci třídy a možností |
Navrhujeme vylepšení relaxačních míst ve škole. |
Ekotým |
celoročně |
|
oceňujeme i nápady ostatních žáků ve škole, nasloucháme ostatním |
CÍL: ZLEPŠÍME VE ŠKOLE POZITIVNÍ SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ (PŘÍP. UPOZORNÍME NA VÝZNAM SOCIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ VE ŠKOLE) |
||||
Vymyslíme a uskutečníme Den činu zaměřený na sociální prostředí ve škole. |
Ekotým |
duben |
PLÁNUJEME |
Den činu vyhodnotíme pomocí dotazníku |
Nadále využíváme o velkých přestávkách atrium školy. |
učitelé mající dozor v atriu, žáci |
za pěkného počasí |
PROBÍHÁ |
zregenerujeme, aktivně si odpočineme, vzájemně se poznáváme napříč všemi ročníky |
ZŠ A MŠ KŘTINY - PLÁN ČINNOSTÍ - ŠKOLNÍ ROK 2019/2020 - DOPRAVA
CÍL: SNÍŽÍME POČET DĚTÍ A ZAMĚSTANCŮ DOPRAVUJÍCÍCH SE DO ŠKOLY AUTEM |
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Oslovíme rodiče a zaměstnance, aby nezajížděli ráno auty ke škole a využívali parkoviště pod školou, odkud děti mohou vyjít samy do kopce k budově školy. |
Ekotým, třídní učitelé |
podzim |
ANO |
|
Zapojíme se do ekoakce „Oblékáme hada Edu“. |
1.stupeň |
několikrát za školní rok |
ANO |
Monitorujeme a vyhodnocujeme ® plakát hada + ekonástěnka |
Zajistíme zabezpečení kol dětem, které přijíždí do školy na kole. |
Ekotým, vedení školy |
podzim |
ANO |
Stojan na kola |
Zapojíme se do Evropského týdne mobility a Dne bez aut |
Celá škola |
podzim |
ANO |
Monitorujeme, vyhodnocujeme a výsledky umisťujeme na ekonástěnku. |
CÍL: ZAPOJÍME DO ŘEŠENÍ DOPRAVNÍ SITUACE U ŠKOLY OBEC |
||||
Budeme informovat pana starostu o dopravní situaci týkající se dopravy dětí do školy. Budeme očekávat zájem k řešení dané dopravní situace. |
Ekotým |
zima |
PROBÍHÁ |
Zjistíme možnosti umístění značky.
|
Budeme usilovat o dokončení hlavní přístupové cesty od obecního úřadu ke škole. |
Ekotým |
zima |
PROBÍHÁ |
Zjistíme možnosti dokončení hlavní přístupové cesty ke škole. |
Požádáme o podporu našich návrhů rodiče.
|
Ekotým |
zima - jaro |
PLÁNUJEME |
Pomoc třídních učitelů a dětí. |
ZŠ A MŠ KŘTINY - PLÁN ČINNOSTÍ - ŠKOLNÍ ROK 2019/2020 - ENERGIE
CÍL: UDRŽÍME STÁVAJÍCÍ REŽIM ŠETŘENÍ ENERGIEMI |
||||
ÚKOLY |
ZODPOVĚDNÁ OSOBA |
TERMÍN |
SPLNĚNO |
MONITOROVÁNÍ, PLNĚNÍ, VYHODNOCOVÁNÍ |
Kontrolujeme popisky k vypínačům týkající se zbytečného svícení.. |
Ekotým |
průběžně |
ANO |
Viditelná místa u vypínačů. |
Kontrolujeme orientační označení vypínačů na chodbách. |
Ekotým |
průběžně |
ANO |
Jednoduché, symbolické a vypovídající označení. |
Připomínáme práci třídních energetiků. |
Ekotým |
průběžně |
ANO |
Dohlížení na účelné svícení a topení. |
Monitorování práce třídních energetiků. |
Ekotým |
průběžně |
PROBÍHÁ |
Výsledky zveřejňované na ekonástěnce. |
Radiátory kontrolujeme před clonou překážek. |
Ekotým, pan školník |
podzim, zima |
ANO |
Kontrola Ekotýmem. |