SILNÉ STRÁNKY V OBLASTI ODPADY 

  • Třídění odpadu
  • Osvěta o třídění odpadu v 1. třídě
  • Koše na tříděný odpad
  • Popisky u košů vybízející k třídění odpadu
  • Používání šmíráků
  • Oboustranné kopírování
  • Příkladný přístup pří třídění odpadu některých žáků a učitelů
  • 1. stupeň – krabičky na svačinu
  • Opakované používání plastových lahví na pití
  • Úklid okolí školy – rozdělení zodpovědnosti mezi třídy
  • Sběrové akce – papír (4x ročně), kaštany (1x ročně), baterie průběžně
  • Zapojení rodičů do sběrových akcí
  • Zapojení provozních zaměstnanců do třídění odpadu
  • Monitorování správného třídění odpadu
  • Částečné využívání odpadového materiálu v hodinách VV, PČ + družina
  • Vážení vytříděného papíru a plastu ve škole (pan školník), možnost využití výsledků např. v hodinách matematiky
  • Snaha objednávat potraviny, kancelářské potřeby a saponáty ve velkých baleních
  • Správná likvidace nebezpečných odpadů
  • Provoz v kuchyni dbá na třídění odpadu vzniklého z obalů potravin
  • Objednávání ekologicky šetrných čisticích prostředků

 

SLABÉ STRÁNKY V OBLASTI ODPADY 

  • Nepořádáme  bazárky
  • Špatné třídění odpadu – v některých případech
  • Ne vždy využíváme volná místa na použitých papírech
  • Absence kompostu
  • Netřídíme bioodpad
  • Opadá zájem o třídění baterií
  • Ne všichni se chovají podle pravidel třídního či školního Ekokodexu
  • Vyhazování svačin, plýtvání jídlem
  • Malé využívání odpadových materiálů při tvoření v hodinách VV, PČ + družina
  • Někteří žáci nedbají na pořádek v okolí školy i přes to, že se v okolí školy nachází několik odpadkových košů

 

SILNÉ STRÁNKY V OBLASTI ENERGIE 

  • Práce třídních energetiků
  • Termohlavice na radiátorech
  • Teploměry ve třídách
  • Umístění popisek k vypínačům o účelném svícení
  • Umístění popisek k vypínačům kvůli orientaci a intenzitě svícení
  • Snaha žáků a učitelů o účelné svícení
  • Snaha učitelů o účelné větrání
  • Světlovody  na chodbách školy
  • Zrušení nápojového automatu
  • Regulování teploty na odpovídající stupně ve třídách, chodbách a tělocvičně
  • Prosvětlené třídy – předcházení svícení
  • Topení ekologicky vhodnějším palivem (plynem) než uhlím
  • Úsporné topení o víkendech, prázdninách
  • Pravidelné revize u elektrických a plynových spotřebičů
  • Ohřev teplé vody na 45°C

 

 SLABÉ STRÁNKY V OBLASTI ENERGIE 

  • Ne všichni se chovají podle pravidel třídního či školního Ekokodexu
  • Netěsnící ostění kolem oken – únik tepla
  • Zbytečné svícení o přestávkách, volných hodinách, ve třídách v čase hodin tělesné výchovy aj.
  • Nešetrná manipulace s termoventily ve třídách
  • Ne všichni dbají o účelné svícení – slabá místa záchody a šatny
  • Školní budova není zateplena
  • Gumová těsnění v oknech již neplní stoprocentně svoji funkci
  • Škola nevyužívá alternativní zdroje energie
  • Při pronajímání školních prostor nekontrolovatelná spotřeba energie
  • Některé elektrické spotřebiče (interaktivní tabule) se nechávají ve stand-by modu
  • Nebyl proveden energetický audit školy

 

SILNÉ STRÁNKY V OBLASTI DOPRAVA 

  • převaha žáků a učitelů využívající ekologickou dopravu do školy
  • možnost bezpečné cesty pěšky z pod kopce do školy
  • možnost parkování aut pod kopcem pod školou
  • vyhovující možnosti využívání hromadné dopravy (zastávky, jízdní řády)
  • možnost uskladnění kol u školy
  • ekoakce zaměřené na podporu ekologické dopravy do školy: Evropský den bez aut, Oblékáme hada Edu
  • zapojení rodičů přes děti – chápání důležitosti vhodné dopravy
  • motivační odměňování dětí využívajících šetrnou dopravu do školy
  • podpora sociálních kontaktů při cestě do školy
  • zvyšování fyzické zdatnosti dětí

 

SLABÉ STRÁNKY V OBLASTI DOPRAVA 

  • rezervy u žáků i učitelů v ekologické dopravě do školy
  • pohodlnost žáků i rodičů
  • rychlý přesun žáků do školy na úkor ekologické dopravy
  • absence sociálních kontaktů při cestě do školy
  • nevedení dětí k samostatnosti
  • nebezpečná místa v okolí školy (úzký chodník u Faustů, absence chodníku z Kolonky)
  • nebezpečné místo u školy – parkoviště – mísení se aut s chodci
  • nepřítomnost bezpečné cyklostezky do školy
  • nepříkladné chování některých vyučujících
  • i někteří žáci 2. stupně jezdí autem k budově školy
  • fyzicky náročnější zdolání prudkého kopce do školy

 

SILNÉ STRÁNKY V OBLASTI PROSTŘEDÍ ŠKOLY

  • krásné okolní prostředí školy
  • moderní budova školy
  • prosvětlené chodby
  • školní vnitřní ovál je o velké přestávce průchozí pro všechny žáky
  • nástěnky v budově školy
  • výzdoba uvnitř – obrázky, mapy, výtvory žáků, malby žáků
  • útulné a příjemné prostředí
  • relaxační zóny na 1. i 2. stupni
  • barevné prostředí i ve školní jídelně
  • pokojové rostliny na 1. stupni
  • atrium ve škole
  • úklid po celý školní rok v okolí školy jednotlivými třídami
  • monitoring úklidu ve třídách a v šatnách
  • školní sad

 SLABÉ STRÁNKY V OBLASTI PROSTŘEDÍ ŠKOLY  

  • absence uvědomění si pěkného okolí školy
  • nevážení si majetku školy i v okolí školy
  • objevující se vandalismus ve škole i v okolí
  • nepořádek ve třídách a v šatnách
  • nepořádek před školou v okolí košů
  • lhostejnost některých ve vnímání prostředí školy
  • ničení nástěnek ve škole
  • absence pokojových rostlin na 2. stupni
  • absence školního pozemku
  • absence terénní učebny